torsdag 24. juni 2010

Kaos


"Vilt og vakkert"? Sånn liker jeg det, ihvertfall! Tett i tett. I dette bedet har faktisk ugraset skikkelig dårlige kår.
Bedet ble etablert da lekestuen til husets datter ble flyttet til en annen del av hagen for mange år siden. Mor fant en flekk der graset var borte, og vips! En slik mulighet melder seg ikke hver dag... Ble vel litt torvfjerning den gangen også, men pytt, det var da bare moro å se på at far i huset ordnet den saken!
Det man ser fra denne kanten (astilber og liljer ligger på andre siden, -nok et eksempel på at veien blir til mens man går, og at ikke riktig alt er tenkt NØYE igjennom på forhånd) er, så vidt jeg kan se Prydsvinerot, Valmuer, Honningknoppurt (som tidligere nevnt lukes disse etter blomstring), Brennende kjærlighet (ikke noen favoritt, men min mor elsker dem og det er henne jeg har fått dem av - først i år jeg har hatt hjerte til å fortelle at jeg ikke liker dem...) og Bjørnerot (helt bedårende tidlig vår!.) Helt bakerst står en Iris som snart vil blomstre. Gleder meg!!
Hm, når jeg tenker etter, det sto da vitterlig noe Lammeøre der den fremste honningknoppurten står nå, i fjor? Vel, luke, luke...
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar