lørdag 10. juli 2010

Uønsket?

Slirekne (Park-? Vet ikke) Det jeg vet er at den nok ikke burde ha kommet inn i hagen. Har faktisk, i mange år, klart å holde den der jeg mente den skulle være. Enn så lenge, ihvertfall...


I vår hage er det masse som har funnet seg sin plass på egen hånd. "Hagemor" er utrolig liberal...
Hun tar, stort sett, konsekvensene av sin egne valg.
Skogskjegg er såvidt jeg har hørt, - og vel til dels erfart - bannlyst - overalt. Jeg luker den stort sett bort. Med unntak av denne. Det er jo en fin solitær, da!
Her i gården blir ALDRI, ALDRI, ikke bevisst ihvertfall, ÈN ENESTE revebjelle luket bort! De får komme der de vil. Denne står blant Echinachea (rød solhatt) i urtehagen. Revebjeller er rett og slett de vakreste blomstene jeg vet om.
Rosa Rugosa er visst heller ikke stuerent... Vakre blomster med godlukt, næringsrik nypepurè til husets folk gjennom vinteren samt snadder for grønnfinkene? Sorry, jeg hater den ikke
Akeleier? Selvfølgelig får de leve sitt sitt eget liv. Man fjerner ikke noe så vakkert. Uansett hvor de finner det for godt å dukke opp.
Posted by Picasa
Mange betrakter sogar "Blådobb" som et ugras!
"Forbryteren" i Veimot har Gravmyrt og Lupiner også. For ikke å snakke om Fagerfredløs og Valurt!

Sperr meg inne...

1 kommentar:

  1. Bra at det ikke bare er meg som synes at disse plantene er fine og har di i hagen hehe.Har ikke Slirekne men lurer på om jeg skal plante en liten hekk med rugosaroser.Lupiner er også på fylisten men jeg har en stor blå ;) God helg og nyt plantene dine :)

    SvarSlett